что значит имам честный отче

Ход таинства

что значит имам честный отче. Смотреть фото что значит имам честный отче. Смотреть картинку что значит имам честный отче. Картинка про что значит имам честный отче. Фото что значит имам честный отче

В этой статье я расскажу Вам о ходе самого таинства, о чем возносятся молитвы и в общем о смысле происходящего.

Для начала стоит узнать, что существует несколько вариантов Благословения на брак

Мы не будем рассматривать отдельно каждый вариант, а рассмотрим «Таинство Венчания для молодоженов», которое является основополагающим для двух других вариантов.

Отличия двух других от основополагающего логичны. Для второженцев и для людей, поживших в браке, у которых уже за плечами много опыта, опускается «Обручение», и молитвы читаются совсем другие, нежели для молодых, они сменяются прошением о прощении грехов, о старости, об их поколении — на усмотрение священника, но мне попадалась в требниках различная практика, в одном варианте возложение венцов не использовалось, во втором использовалось — это не будет ошибкой, в данном случае наиболее важным и неизменяемым является так называемая формула венчания: «Господи Боже Наш, славою и честию Венчай я». Поэтому доверяйте грамотности священников на Вашем приходе.

Итак, мы с Вами рассмотрим полное Таинство Венчания с обручением

Таинство может быть совершено как с хором, так и без него, как с диаконом, так и без него, как с пономарем, так и без него — другими словами, один священник может совершать таинство, но с хором и диаконом намного торжественнее и молитвеннее.

Молодые встают лицом к Алтарю

К встрече молодых в Храме уже все подготовлено, остаются некоторые нюансы

Заранее подготовлен столец в середине храма, длинное полотенце перед ним, священник на специальной тарельце положил кольца жениха и невесты на престол, а рядом с ними нам престоле поставлены иконы Спасителя и Божией Матери — которые на престоле освящаются таким образом: открываются Царские Врата, включается в храме весь свет, священник выносит Евангелие и Крест и возлагает их на подготовленный столец. Подходит к венчающимся, благословляет их возжигает им свечи и дает в руки.

Каждение

Кадилом крестообразно совершает каждение. Здесь, на усмотрение конкретного священника, может и не совершаться каждение, а может совершаться не только каждение венчающихся, но и «малое каждение храма». В данном случае это не критично.

Далее начинается «Обручение»

Священник: Благословен Бог наш всегда: Ныне и присно и во веки веков.

— Хор или народ: Аминь

Священник призывает предстоящих на венчании к молитве и сам начинает молиться, возглашая:

Миром Господу помолимся!

— Хор или народ: Господи, помилуй!

Важно молиться всем предстоящим

Народ же стоит, не потупивши взгляд, а раскрывая свой слух, внимая в каждое слово сказанное священником, которое на данный момент обращено и к людям, в конце каждого прошения мы слышим «Господу помолимся» — это прямое обращение к народу о молитве.

Священник возглашает многократно различные прошения во всеуслышание

Священник, возглашая ектению, произносит ее в общепринятом для церкви ритме, бодро, не раздражая слух молящихся, но при этом не монотонно, для того чтобы не растерять человеческое внимание

О свышнем мире и о спасении душ наших Господу помолимся!

—— Хор или народ: Господи, помилуй!

О мире всего мира, Благостоянии Святых Божиих Церквей и Соединении всех, Господу помолимся!

— Хор или народ: Господи, помилуй!

О Святем Храме сем, с Верую Благоговением сходящих в онь Господу помолимся!

—— Хор или народ: Господи, помилуй!

Сама ектения очень похожа на мирную, но по случаю обручения добавлены специальные прошения, о молодых супругах.

Часть прошений мы рассматривать не будем, так как основная задача — раскрыть смысл таинства, а не рассматривать скрупулезно весь чин.

О Рабе Божием Имя жениха, и рабе Божией Имя невесты, ныне обручающихся друг другу и о спасении их, Господу помолимся!

—— Хор или народ: Господи, помилуй!

О еже податися им чадом в приятие рода и всем яже ко спасению прошением, Господу помолимся!

—— Хор или народ: Господи, помилуй!

Некоторые прошения, например, в чине таинства венчания, предназначенном для людей, так скажем, поживших в браке лет тридцать будут иными, потому как, если венчающимся по 65 лет, то о каком деторождении у Бога просить, они заменены на прошения, необходимые конкретному возрасту или опущены вовсе. Сделано это для того, чтобы не бросать напрасные прошения перед Богом и не вводить молящихся в недоразумение.

О еже низпослатися им любви совершенней, мирней, и помощи, Господу помолимся!

О еже сохранитися им в единомыслии и твердей вере Господу помолимся!

О еже сохранитися им в единомыслии и твердей вере, Господу помолимся!

Яко да Господь Бог наш дарует им брак честен и ложе нескверное, Господу помолимся!

О избавитися нам от всякие скорби гнева и нужды Господу помолимся!

Заступи, Спаси, Помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею Благодатию!

Два последних прошения, которые мы здесь рассматриваем, затрагивают интересы не только молодоженов, но и всех предстоящих и молящихся людей.

Далее священник молится краткой молитвой, после чего проходит в алтарь, берет кольца и преподносит их обручающимся

Благословляет крестообразно по очереди жениха и невесту, держа в той же руке кольцо, надевает на палец каждому из них слегка, далее переменяет кольца друг друга и произносит: «Во имя Отца и Сына и Святаго Духа, Аминь».

После чего молодожены надевают кольца друг другу обычным образом, то есть так, чтобы кольцо не упало

Священник читает молитвы, в которых упоминаются имена древних христиан, из ветхого завета, вспоминаются исторические события, которые встречаются в Библии и связанны с бракосочетанием и Благословением Господа Людей на обручение.

После этого священник возглашает краткую ектению

Начинается само Таинство Венчания

После Обручения начинается сам чин Таинства Венчания, когда молодожены берут друг друга за правые руки, так как если бы они здоровались, священник сверху покрывает их руки епитрахилью, кладет свою руку сверху и начинает возглашать торжественно стихи из 137 псалма, и в это время священник начинает вести пару с конца храма на середину. Если же обручение проводилось вне храма, то священник заводит молодоженов также на середину храма, они останавливаются у расстеленного полотенца и не ступают на него до времени. Гости также продвигаются вперед.

Блажени вси боящиеся Господа

— Хор или народ: Слава Тебе, Боже наш, Слава Тебе!

Ходящие в путех его

— Хор или народ: Слава Тебе, Боже наш, Слава Тебе!

Труды плодов своих снести

— Хор или народ: Слава Тебе, Боже наш, Слава Тебе!

Мы не будет рассматривать все стихи, хотя их не так много, при желании в индивидуальном порядке расскажу, кому интересно.

После того, как молодожены остановились у рушника, закончились стихи псалма

Священник поворачивается к молодым и говорит поучительное слово, безусловно, священник уже встречался до организации таинства с молодоженами, проверял их намерения, готовил их к таинству, многое, что было сказано. Но сейчас особое время, когда пришло время совершения таинства, когда человек должен проникнуть в смысл таинства, почувствовать Божественную Благодать, осознанно подойдя к нему и внимая каждому слову, сказанному священником на молитве. И священник, понимая это, должен подобрать такие слова, которые помогли бы совершиться таинству с горячей молитвой, с учетом не только молодоженов, но и присутствующих, ведь когда совершается таинство и все считают мух, таинство, конечно же, имеет Благодать, но, если все будут внимать и молиться, Благодать будет бОльшая, потому как больше молящихся и их молитва не формальна, а сугуба.

После это священник обращается к молодоженам к каждому по отдельности

Вопрошая первого жениха: «Имаши ли, (имя Жениха), произволение Благое и непринужденное и крепкую мысль пояти себе в жену сию (имя Невесты), юже зде пред тобой видеши?»

На всякий случай поясню, в представленном вопросе к жениху священник спрашивает, имеет ли он добровольную волю и согласен ли он и самостоятельное ли его решение взять в жены невесту.

(Маленькое отступление: таковой вопрос актуален лишь для молодых и второбрачных, для чина Благословения на Брак поживших людей таковые вопросы священник не задает, по понятным причинам).

Отвечает жених: «Имам, Честный Отче».

Под таковым ответом жениха подразумевается, что он имеет твердую добрую самостоятельную волю взять в себе жену невесту, которая стоит рядом.

Второй вопрос от священника жениху: «Не обещался ли еси иной невесте?»

Жених отвечает: «Не обещался, Честный Отче».

Аналогичные вопросы будут задаваться и невесте, аналогичные ответы дает и она.

После чего священник вновь просит молодоженов соединить правые руки, накрывает их епитрахилью и способствует движению вперед молодоженов так, чтобы они встали на рушник

Одновременно с этим священник возглашает: «Благословенно Царствие Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков».

Таинство Венчания начинается с большой ектении, в которой, как и прежде, по умолчанию призывает всех стоящих и молящихся собраться с мыслями и вниманием, слушая каждое прошение и внимая ему.

Хочется выделить особые прошения данной ектении:

О еже благословитися браку сему, якоже в кане галилейстей, Господу помолимся!

О еже податися им целомудрию и плоду чрева на пользу, Господу помолимся!

О еже возвеселитися им видение сынов и дщерей, Господу помолимся!

О еже дароватися им благочадия восприятию и незазорному пребыванию, Господу помолимся!

О еже даровати имже и нам вся ко спасению прошения, Господу помолимся!

В каждой ектении есть прошения, направленные не только на бракосочетающихся, но и прошения обо всех предстоящих

О еже избавитися имже и нам от всякие скорби, гнева и нужды, Господ помолимся!

Вновь мы рассматривать все прошения не будем.

После чего священник возглашает к народу: «Господу помолимся!», и каждый вновь собирается с мыслями, начинается молитва.

Священник сугубо со вниманием начинает молиться

Впереди 3 больших, интересных, глубоких молитвы, в которых вновь вспоминаются праотцы из Ветхого Завета, которые также выбрали семейный путь и родили множество детей, события благословения брака самим Господом в Новом Завете, сугубые прошения Господу о предстоящих молодоженах: жизнь мирную, долголетия, целомудрие, любовь в союзе мира, продолжение рода, дать в их дом всего благого с изобилием, дабы они будут помогать от этого изобилия другим нуждающимся и многие другие прошения и события, связанные с родом человеческим, упоминаются в этих сугубых молитвах, согревая душу молящихся и подготавливая их к кульминации событий таинства Венчания.

Венцы

По окончании молитв священник берет венец, на котором изображен Спаситель, обращается лицом к молодоженам: «Венчается раб Божий (называет имя жениха) рабе Божией (называет имя невесты) во имя Отца и Сына и Святаго Духа, Аминь»

При этом венцом благословляет, жениха, невесту, обоих и надевает венец, на жениха.

После священник берет венец, на котором изображена Божия Матерь, проводит аналогичные действия, называя первой имя невесты и ее благословляя первоочередно, после чего надевает венец на нее.

Самый ответственный момент венчания

Наконец, самый ответственный момент, подготовкой к которому все прошедшее ранее являлось, ради которого возносились все молитвы, для которого все и собрались, священник начинает венчать.

Обращаясь к Богу в сторону алтаря, священник воздевает руки и произносит во всеуслышание: «Господи Боже Наш, Славою и Честию Венчай я».

Поворачивается и благословляет молодоженов, и так делается трижды, после этого момента молодожены уже венчаны, но на этом таинство еще не заканчивается, впереди не менее значимые действия и молитвы, которые имеют важный смысл.

Сразу священник возглашает торжественно прокимен, в котором четко выражается смысл праздника

Прокимен — это стих из псалма, который возглашает чтец или священнослужитель перед чтением Апостола и Евангелия. Прокимен отображает смысл праздника или события.

Например, прокимен на Венчании:

Прокимен глас 8: Положил на главах их венцы от камени честных, живота просиша у тебе и дал еси им.

Прокимен совместно со стихом красиво распевается священником, повторяется хором.

Торжественное чтение Апостола и Евангелия (отрывки очень глубокие по смыслу, и их важно слушать)

Далее читается послание святого апостола Павла. Русская Православная Церковь получила очень ценное наследие, которое досталось нам от апостолов, учили апостолы людей после того, как на них сошел Святой Дух, исполняя Волю Божию, и своими наставлениями изрекали много премудрости Божией. Так, апостол Павел обращался к народу с посланиями на различную тематику, в том числе и семейную.

Важно понимать, что чтение апостола и Евангелия — это не молитва, это крупинки Божественной премудрости, которые дошли до нашего времени, а потому, когда читаются таковые чтения, присутствующие со вниманием слушают и удивляются.

Не дословно, но все же постараюсь донести смысл апостольского чтения, которое читается на Венчании. В нем говорится о том, что жены должны слушать своих мужей во всем, как Господа, т. к. муж глава есть жены, как и Христос — Глава Церкви и той есть спаситель тела. Как Церковь повинуется Христу, так и жены своим мужьям во всем. Мужья, любите своих жен, как и Христос любит церковь, и себя предал за нее. Мужья, любите своих жен, как себя и свое тело, тот, кто любит свою жену, тот и самого себя любит. И кто когда свое тело возненавидит, но питает и греет его. Так оставит человек отца своего и матерь и прилепится к жене своей, и будут два в одной плоти. Тайна эта великая. Муж свою жену да любит как себя, а жена да уважает и боится обидеть своего мужа. Апостол четко отображает основное принципы, на которых строится семейная жизнь: жена выходит за мужа, и муж — глава семьи, жена уважает своего мужа и боится его обидеть, оскорбить, муж любит жену свою настолько, что его любовь перекрывает все взаимонепонимания и прочие ситуации, которые способны вывести человека из равновесия. На самом деле здесь апостол мыслит намного глубже, но это отдельная тема для обсуждения.

После окончания апостольского чтения священник начинает читать Евангелие, на Венчании Церковь читает Евангелие от Иоанна. Вспоминается Евангельское событие, первого чуда, которое сотворил Господь. Господь с Матерью Божией был приглашен на брак в Кану Галилейскую (так назывался маленький город в Израиле), и закончилось на празднике вино. Господь велел наполнить емкости воды, и наполнили водоносы водой емкости, и Господь претворил воду в вино. Распорядитель пира удивился необычайному вкуса вина. И все удивлялись. И уверовали в него тогда его ученики.

А это событие стало для людей не только чудом претворения воды в вино, но и благословением брака.

Возглашение ектении

После чтения Евангелия священник возглашает ектению, но теперь не мирную, а сугубую, это название ектения получила из-за того, что прошения построены таким образом, что по-другому как сугубая молитва их не назовешь, начинается ектения:

Рцем вси от всея души и от всего помысления нашего рцем.

Далее прошения за прошением усиливают молитву, и в середине ектении, вместо «Господи, помилуй!», хор или народ отвечает: «Подай, Господи!»

После окончания ектении народ поет молитву «Отче Наш», напоение молодоженов вина из одной чаши

Священник читает молитву на освящение общей чаши с вином, поворачивается к молодоженам, и они по очереди испивают ковшец с вином, как ту чашу, которую они пронесут вместе на протяжении всей своей жизни с радостями и горестями.

Соединение правых рук молодоженов и троекратное движение священника и поддерживаемых ими молодоженов вокруг центральной иконы

После того как чаша испита, священник, вновь просит молодоженов соединить правые руки, сам покрывает их руки епитрахилью, сверху крепко берется своей рукой, в другой руке держит крест и ведет их к центральной иконе, делая круг вокруг нее, при этом хор или священник поют тропари. Обхождение центральной иконы совершается трехкратно.

Поем на Глас пятый (обозначение гласа, означает тон и мотив)

Священник возглашает первую часть тропаря, хор допевает

Исаие, Ликуй, дева име во чреве и роди сына Еммануила, Бога же и человека, восток имя ему, егоже величающе, Деву ублажаем.

Поем на Глас седьмый:

Святии мученицы, добре страдальчествовавши и венчавшиеся, молитеся ко Господу, помиловатися душам нашим!

Слава Тебе, Христе Боже Наш, Апостолов похвала, мучеников радование, ихже проповедь, Троица единосущная.

После третьего круга возвращаемся на свои места, священник поворачивается к молодоженам и поочередно снимает венцы

Жениху

Обращается к жениху и снимает с него венец: «Возвеличися, женише, якоже Аврмаам, и благословися, якоже Исаак, и умножися, якоже Иаков, ходяй в мире, и делай в правде заповеди Божия».

Невесте

Обращается священник к невесте и снимает с нее венец: «И ты, невесто, возвеличися, якоже Сарра, и возвеселис,я якоже Ревекка, и умножися, якоже Рахиль, веселящиеся о своем муже, хранящи пределы закона зане тако Благоволи Бог».

Священник, возглашая к жениху и невесте, упоминает имена, но для того, чтобы понять смысл и глубину сказанного, читателю рекомендуется обратится к Ветхому Завету, например в книге «Закон Божий», очень кратко изложены исторические события, связанные с этими именами, — пожалуйста, изучайте самостоятельно.

Далее священник читает несколько молитв лицом к алтарю. Он поднимается на амвон и с амвона совершает отпуст

Торжественно возглашает священник

Возглашает: «Благоденственное и мирное житие, здравие же и спасение и во всем благое поспешение подаждь, Господи, ныне сочетовавшися в браке общения (называет имя жениха и невесты) и сохрани их на многая и благая лета!»

Хор поет многая лета

Хор или священник начинает петь: «Многая, многая, многая, многая, многая лета, многая лета, мнооогая лета, сохрани, Господи, даруй им, Господи, многая лета, многая лета, мнооогая лееета, многааая лееетаааа!»

Благословение супругов на солее

Священник приглашает молодую пару на солею (это возвышенность перед алтарем), благословляет крестом и иконами, освященными на престоле, говорит краткое слово напутствия, которое слышно только им.

И очень надеется, что они проживут долгую, счастливую совместную жизнь, обращаясь к Богу со славословием, просьбами и благодарностями каждый день дома и хотя бы раз в неделе посещая Божий Храм, наполняя свою душу Божественной Благодатью.

По окончании таинства не забудьте забрать Свидетельство о Венчании, в котором должен расписаться совершающий таинство священник.

Принято благодарить совершающего таинства священника — это и является его трудом и живет он на Ваши пожертвования. Ведь все, что было Вами оплачено в регистратуру Храма, это, как правило, идет на его содержание, вне зависимости от того, кто Вас венчает – настоятель или клирик Храма, часто таким образом, через Вас, Господь благодарит священника за его труд, поскольку просто так, из ниоткуда, ему никто не поможет, только через Вас, дорогие друзья! Поблагодарить лучше лично, потому как если положите благодарность в церковный ящик, средства пойдут исключительно на содержание Храма. А священник тоже очень нуждается в Вашей помощи.

Источник

Чин венча́ния супру́гов, в ле́тех мно́зех су́щих

Утвержден Священным Синодом Русской Православной Церкви 05.05.2015 (журнал № 29).

Поставля́ется анало́гий посреде́ це́ркве, и полага́ются на нем Ева́нгелие и Крест. Предстоя́т же в притво́ре: муж одесну́ю, жена́ же ошу́юю. Свяще́нник, облаче́н в фело́нь, назна́менует главы́ супру́г три́жды, и дае́т им свещы́ возжже́нны. Та́же соединя́ет ру́це их, и вхо́дят во храм, пою́щу свяще́ннику псало́м 127, си́це:

Б лаже́ни вси боя́щиися Го́спода. Ходя́щии в путе́х Его́.

Лю́дие же на ки́йждо стих глаго́лют: С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Т руды́ плодо́в твои́х сне́си. Блаже́н еси́, и добро́ тебе́ бу́дет.

Ж ена́ твоя́ я́ко лоза́ плодови́та, во страна́х до́му твоего́.

С ы́нове твои́ я́ко новосажде́ния ма́сличная, о́крест трапе́зы твоея́.

С е та́ко благослови́тся челове́к, боя́йся Го́спода.

Б лагослови́т тя Госпо́дь от Сио́на, и у́зриши блага́я Иерусали́ма вся дни живота́ твоего́.

И у́зриши сы́ны сыно́в твои́х: мир на Изра́иля.

Та́же глаго́лет свяще́нник сло́во вкра́тце.

По сконча́нии же сло́ва, вопроша́ет свяще́нник му́жа, глаго́ля:

И́ маши ли, и́мярек, произволе́ние благо́е и непринужде́нное, и кре́пкую мысль, пребыва́ти в зако́нном бра́це с жено́ю се́ю и́мярек, ю́же зде пред тобо́ю ви́диши?

И отвеща́ет муж, глаго́ля: И́ мам, честны́й о́тче.

Свяще́нник па́ки: Н е обеща́лся ли еси́ ино́й жене́?

Муж: Н е обеща́хся, честны́й о́тче.

И а́бие свяще́нник, зря к жене́, вопроша́ет ю́, глаго́ля:

И́ маши ли произволе́ние благо́е и непринужде́нное, и тве́рдую мысль, пребыва́ти в зако́нном бра́це с му́жем сим и́мярек, его́же пред тобо́ю зде ви́диши?

И отвеща́ет жена́, глаго́лющи: И́ мам, честны́й о́тче.

Свяще́нник па́ки: Н е обеща́лася ли еси́ ино́му му́жу?

И отвеща́ет жена́: Н е обеща́хся, честны́й о́тче.

Та́же глаго́лет диа́кон: Б лагослови́, влады́ко.

И начина́ет свяще́нник:

Б лагослове́но Ца́рство Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Д иа́ кон ектению́:

М и́ром Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О свы́шнем ми́ре и спасе́нии душ на́ших, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О ми́ре всего́ ми́ра, благостоя́нии святы́х Бо́жиих Церкве́й и соедине́нии всех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О святе́м хра́ме сем и с ве́рою, благогове́нием и стра́хом Бо́жиим входя́щих вонь, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О вели́ком господи́не и отце́ на́шем, Святе́йшем Патриа́рхе КИРИ́ЛЛЕ, и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те [или́: архиепи́скопе, или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе ] и́мярек, честне́м пресви́терстве, во Христе́ диа́констве, о всем при́чте и лю́дех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О рабе́х Бо́жиих, и́мярек и и́мярек, и о спасе́нии их, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О е́же благослови́тися бра́ку сему́, я́коже в Ка́не Галиле́йстей, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О е́же пода́тися им целому́дрию, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О е́же возвесели́тися им о сыне́х и дще́рех, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О е́же дарова́тися им незазо́рному пребыва́нию, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О е́же дарова́ти им же и нам вся ко спасе́нию проше́ния, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

О е́же изба́витися им же и нам от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды, Го́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

З аступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

П ресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́ и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Т ебе́, Го́споди.

Свяще́нник возгла́сно: Я́ ко подоба́ет Тебе́ вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Та́же глаго́лет свяще́нник моли́твы сия́ три велегла́сно. Или́ то́чию тре́тию от сих, довле́ет бо зде.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Б о́же Пречи́стый, и всея́ тва́ри Соде́телю, ребро́ пра́отца Ада́ма за Твое́ человеколю́бие в жену́ преобрази́вый, и благослови́вый я́, и реки́й: расти́теся и мно́житеся, и облада́йте земле́ю, и обою́ ею́ еди́н уд показа́вый сопряже́нием. Сего́ бо ра́ди оста́вит челове́к отца́ своего́ и ма́терь, и прилепи́тся жене́ свое́й, и бу́дета два в плоть еди́ну, и я́же Бог спряже́, челове́к да не разлуча́ет. И́же раба́ Твоего́ Авраа́ма благослови́вый и разве́рзый ложесна́ Са́ррина, и отца́ мно́жества язы́ков сотвори́вый. И́же Исаа́ка Реве́кце дарова́вый, и рождество́ ея́ благослови́вый. И́же Иа́кова Рахи́ле сочета́вый, и из него́ двана́десять патриа́рхов показа́вый. И́же Ио́сифа и Асене́фу спряги́й, плод детотворе́ния им, Ефре́ма и Манасси́ю дарова́вый. И́же Заха́рию и Елисаве́т прие́мый, и Предте́чу рожде́ние им показа́вый. И́же от ко́рене Иессе́ова по пло́ти израсти́вый Присноде́ву, и из Нея́ воплоти́выйся, и роди́выйся во спасе́ние ро́да челове́ческаго. И́же за неизрече́нный Твой дар и мно́гую бла́гость прише́дый в Ка́ну Галиле́йскую и та́мошний брак благослови́вый, да яви́ши, я́ко Твоя́ во́ля есть зако́нное супру́жество, и е́же из него́ чадотворе́ние. Сам, Влады́ко Пресвяты́й, приими́ моле́ние нас, рабо́в Твои́х, я́коже та́мо, и зде прише́д неви́димым Твои́м предста́тельством, благослови́ брак сей, и пода́ждь рабо́м Твои́м сим, и́мярек и и́мярек, живо́т ми́рен, долгоде́нствие, целому́дрие, друг ко дру́гу любо́вь в сою́зе ми́ра, се́мя долгожи́зненное, о ча́дех благода́ть, неувяда́емый сла́вы вене́ц. Сподо́би я́ ви́дети ча́да ча́дов, ло́же ею́ ненаве́тно соблюди́, и даждь и́ма от росы́ небе́сныя свы́ше, и от ту́ка земна́го; испо́лни до́мы их пшени́цы, вина́ и еле́а и вся́кия благосты́ни, да преподаю́т и тре́бующим, да́руя ку́пно и су́щим с ни́ма вся я́же ко спасе́нию проше́ния.

Я́ ко Бог ми́лости, и щедро́т, и человеколю́бия еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и Пресвяты́м и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Б лагослове́н еси́, Го́споди Бо́же наш, И́же та́йнаго и чи́стаго бра́ка Священнодействи́телю и теле́снаго Законоположи́­телю, нетле́ния Храни́телю, жите́йских благи́й Строи́телю. Сам и ны́не, Влады́ко, в нача́ле созда́вый челове́ка и положи́вый его́ я́ко царя́ тва́ри, и реки́й: не добро́ бы́ти челове́ку еди́ному на земли́, сотвори́м ему́ помо́щника по нему́: и взем еди́но от ребр его́, созда́л еси́ жену́, ю́же ви́дев Ада́м, рече́: сия́ ны́не кость от косте́й мои́х, и плоть от пло́ти моея́: сия́ нарече́тся жена́, я́ко от му́жа своего́ взята́ бысть сия́. Сего́ ра́ди оста́вит челове́к отца́ своего́ и ма́терь, и прилепи́тся жене́ свое́й, и бу́дета два в плоть еди́ну: и я́же Бог сопряже́, челове́к да не разлуча́ет. Сам и ны́не, Влады́ко Го́споди Бо́же наш, низпосли́ благода́ть Твою́ Небе́сную на рабы́ Твоя́ сия́, и́мярек и и́мярек, и даждь рабе́ сей во всем повинова́тися му́жу, и рабу́ Твоему́ сему́ бы́ти во главу́ жены́, я́ко да поживу́т по во́ли Твое́й. Благослови́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже благослови́л еси́ Авраа́ма и Са́рру. Благослови́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже благослови́л еси́ Исаа́ка и Реве́кку. Благослови́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже благослови́л еси́ Иа́кова, и вся патриа́рхи. Благослови́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже благослови́л еси́ Ио́сифа и Асене́фу. Благослови́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже благослови́л еси́ Моисе́я и Сепфо́ру. Благослови́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже благослови́л еси́ Иоаки́ма и А́нну. Благослови́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже благослови́л еси́ Заха́рию и Елисаве́т. Сохрани́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже сохрани́л еси́ Но́я в ковче́зе. Сохрани́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже сохрани́л еси́ Ио́ну во чре́ве ки́тове. Сохрани́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже сохрани́л еси́ святы́я три о́троки от огня́, низпосла́вый им ро́су с Небесе́. И да прии́дет на ня́ ра́дость о́ная, ю́же имя́ше блаже́нная Еле́на, егда́ обре́те Честны́й Крест. Помяни́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже помяну́л еси́ Ено́ха, Си́ма, Илию́. Помяни́ я́, Го́споди Бо́же наш, я́коже помяну́л еси́ святы́я Твоя́ четы́редесять му́ченики, низпосла́вый им с Небесе́ венцы́. Помяни́, Бо́же, и воспита́вшия их роди́тели: зане́ моли́твы роди́телей утвержда́ют основа́ния домо́в. Помяни́, Го́споди Бо́же наш, рабы́ Твоя́, прише́дшия в ра́дость сию́. Помяни́, Го́споди Бо́же наш, раба́ Твоего́ и́мярек и рабу́ Твою́ и́мярек и благослови́ я́. Даждь им доброча́дие и единомы́слие душ и теле́с, возвы́си я́ я́ко ке́дры лива́нския. Да́руй им се́мя кла́сяно, да вся́кое самодово́льство иму́ще, изоби́луют на вся́кое де́ло благо́е и Тебе́ благоуго́дное, и да у́зрят сы́ны сыно́в свои́х, я́ко новосажде́ния ма́сличная о́крест трапе́зы их. И благоугоди́вше пред Тобо́ю, возсия́ют я́ко свети́ла на небеси́, в Тебе́, Го́споде на́шем.

С Тобо́ю же сла́ва, держа́ва, честь и поклоне́ние, Безнача́льному Твоему́ Отцу́ и Животворя́щему Твоему́ Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Б о́же Святы́й, созда́вый от пе́рсти челове́ка, и от ребра́ его́ возсозда́вый жену́, и спряги́й ему́ помо́щника по нему́, за е́же та́ко го́дно бысть Твоему́ Вели́честву, не еди́ному бы́ти челове́ку на земли́: Сам и ны́не, Влады́ко, низпосли́ ру́ку Твою́ от свята́го жили́ща Твоего́, и сочета́й раба́ Твоего́ сего́, и́мярек, и рабу́ Твою́ сию́, и́мярек, зане́ от Тебе ́ сочетава́ется му́жу жена́. Сопрязи́ я́ в единому́дрии и венча́й я́ в плоть еди́ну.

Я́ ко Твоя́ держа́ва и Твое́ есть ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Духа, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И по ами́не, прие́м свяще́нник венцы́, венча́ет пе́рвее му́жа, глаго́ля:

В енча́ется раб Бо́жий и́мярек рабе́ Бо́жией и́мярек, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. А ми́нь.

Та́же венча́ет и жену́, глаго́ля:

В енча́ется раба́ Бо́жия и́мярек рабу́ Бо́жию и́мярек, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. А ми́нь.

Та́же благословля́ет я́ три́жды, глаго́ля три́жды:

Го́споди Бо́же наш, сла́вою и че́стию венча́й я́.

И а́бие диа́кон: В о́нмем.

Свяще́нник: М ир всем.

Лю́дие: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: П рему́дрость.

Та́же чтец проки́мен Апо́стола, глас 8:

П оложи́л еси́ на глава́х их венцы́, от ка́меней честны́х, живота́ проси́ша у Тебе ́, и дал еси́ им.

Стих: Я́ ко да́си им благослове́ние в век ве́ка, возвесели́ши я́ ра́достию с лице́м Твои́м.

Диа́кон: П рему́дрость.

И чтец: К о Ефесе́ем посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.

Апо́стол ко Ефесе́ем [зача́ло 230]:

Б ра́тие, благодаря́ще всегда́ о всех, о и́мени Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Бо́гу и Отцу́: повину́ющеся друг дру́гу в стра́се Бо́жии. Жены́, свои́м муже́м повину́йтеся, я́коже Го́споду: зане́ муж глава́ есть жены́, я́коже и Христо́с глава́ Це́ркве, и Той есть спаси́тель те́ла. Но я́коже Це́рковь повину́ется Христу́, та́кожде и жены́ свои́м муже́м во всем. Му́жие, люби́те своя́ жены́, я́коже и Христо́с возлюби́ Це́рковь, и Себе́ предаде́ за ню́: да освяти́т ю́, очи́стив ба́нею водно́ю в глаго́ле. Да предста́вит ю́ Себе́ сла́вну Це́рковь, не иму́щу скве́рны, или́ поро́ка, или́ не́что от таковы́х, но да есть свя́та и непоро́чна. Та́ко до́лжни суть му́жие люби́ти своя́ жены́, я́ко своя́ телеса́: любя́й бо свою́ жену́, себе́ сама́го лю́бит. Никто́же бо когда́ свою́ плоть возненави́де, но пита́ет и гре́ет ю́, я́коже и Госпо́дь Це́рковь: зане́ у́ди есмы́ те́ла Его́, от пло́ти Его́, и от косте́й Его́. Сего́ ра́ди оста́вит челове́к отца́ своего́ и ма́терь, и прилепи́тся к жене́ свое́й, и бу́дета два в плоть еди́ну. Та́йна сия́ вели́ка есть: аз же глаго́лю во Христа́ и во Це́рковь. Оба́че и вы по еди́ному, ки́йждо свою́ жену́ си́це да лю́бит, я́коже и себе́, а жена́ да бои́тся своего́ му́жа.

Свяще́нник: М ир ти.

И чтец: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: П рему́дрость.

Стих: Т ы, Го́споди, сохрани́ши ны и соблюде́ши ны от ро́да сего́, и во век.

Диа́кон: П рему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.

Свяще́нник: М ир всем.

Лю́дие: И ду́хови твоему́.

Свяще́нник: О т Иоа́нна свята́го Ева́нгелиа чте́ние.

Лик: С ла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ева́нгелие от Иоа́нна [зача́ло 6]:

В о вре́мя о́но, брак бысть в Ка́не Галиле́йстей, и бе Ма́ти Иису́сова ту. Зван же бысть Иису́с и ученицы́ Его́ на брак. И не доста́вшу вину́, глаго́ла Ма́ти Иису́сова к Нему́: вина́ не и́мут. Глаго́ла Ей Иису́с: что́ есть Мне и Тебе́, же́но? Не у́ прии́де час Мой. Глаго́ла Ма́ти Его́ слуга́м: е́же а́ще глаго́лет вам, сотвори́те. Бе́ху же ту водоно́сы ка́менни шесть, лежа́ще по очище́нию иуде́йску, вместя́щия по двема́ или́ трие́м ме́рам. Глаго́ла им Иису́с: напо́лните водоно́сы воды́. И напо́лниша их до верха́. И глаго́ла им: почерпи́те ны́не, и принеси́те архитрикли́нови. И принесо́ша. Я́коже вкуси́ архитрикли́н вина́, бы́вшаго от воды́, и не ве́дяше отку́ду есть: слуги́ же ве́дяху поче́рпшии во́ду, пригласи́ жениха́ архитрикли́н. И глаго́ла ему́: всяк челове́к пре́жде до́брое вино́ полага́ет, и егда́ упию́тся, тогда́ ху́ждшее: ты же соблю́л еси́ до́брое вино́ досе́ле. Се сотвори́ нача́ток зна́мением Иису́с в Ка́не Галиле́йстей, и яви́ сла́ву Свою́, и ве́роваша в Него́ ученицы́ Его́.

Лик: С ла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Р цем вси от всея́ души́, и от всего́ помышле́ния на́шего рцем.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Г о́споди Вседержи́телю, Бо́же оте́ц на́ших, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

П оми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Е ще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии и оставле́нии грехо́в рабо́в Бо́жиих, и́мярек, [и помина́ет и́хже хо́щет: му́жа, жену́, чад их и про́чая].

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Возгла́с от свяще́нника:

Я́ ко ми́лостив и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И глаго́лет велегла́сно диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Свяще ́нник глаго́лет моли́тву сию́:

Г о́споди Бо́же наш, во спаси́тельном Твое́м смотре́нии, сподо́бивый в Ка́не Галиле́йстей, честны́й показа́ти брак Твои́м прише́ствием: Сам ны́не рабы́ Твоя́, и́мярек и и́мярек, я́же благоволи́л еси́ сочетава́тися друг дру́гу, в ми́ре и единомы́слии сохрани́, честны́й их брак покажи́, нескве́рное их ло́же соблюди́, непоро́чное их сожи́тельство пребыва́ти благоволи́, и сподо́би я́ в ста́рости масти́тей дости́гнути, чи́стым се́рдцем де́лающа за́поведи Твоя́.

Т ы бо еси́ Бог наш, Бог е́же ми́ловати и спаса́ти, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и Всесвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

З аступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Д не всего́ соверше́нна, свя́та, ми́рна и безгре́шна, у Го́спода про́сим.

Лик: П ода́й, Го́споди.

А́ нгела ми́рна, ве́рна наста́вника, храни́теля душ и теле́с на́ших, у Го́спода про́сим.

Лик: П ода́й, Го́споди.

П роще́ния и оставле́ния грехо́в и прегреше́ний на́ших, у Го́спода про́сим.

Лик: П ода́й, Го́споди.

Д о́брых и поле́зных душа́м на́шим, и ми́ра ми́рови, у Го́спода про́сим.

Лик: П ода́й, Го́споди.

П ро́чее вре́мя живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии сконча́ти, у Го́спода про́сим.

Лик: П ода́й, Го́споди.

Х ристиа́нския кончи́ны живота́ на́шего, безболе́знены, непосты́дны, ми́рны, и до́браго отве́та на Стра́шнем Суди́щи Христо́ве про́сим.

Лик: П ода́й, Го́споди.

С оедине́ние ве́ры и прича́стие Свята́го Ду́ха испроси́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Лик: Т ебе́, Го́споди.

Свяще́нник возглаша́ет: И сподо́би нас, Влады́ко, со дерзнове́нием, неосужде́нно сме́ти призыва́ти Тебе́, Небе́снаго Бо́га, Отца́, и глаго́лати:

И лю́дие: О́ тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Свяще́нник возглаша́ет: Я́ ко Твое́ есть ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

И а́бие прино́сится о́бщая ча́ша.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

И благословля́ет свяще́нник о́бщую ча́шу, и глаго́лет моли́тву сию́:

Б о́же, вся сотвори́вый кре́постию Твое́ю, и утверди́вый вселе́нную, и украси́вый вене́ц всех сотворе́нных от Тебе ́, и ча́шу о́бщую сию́ подава́яй сочета́вшимся во обще́нии бра́ка, благослови́ благослове́нием духо́вным.

Возгла́сно: Я́ ко благослови́ся Твое́ и́мя, и просла́вися Твое́ Ца́рство, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Та́же взем свяще́нник в ру́ку о́бщую ча́шу, преподае́т им три́жды: пе́рвее му́жу, и пото́м жене́.

И а́бие прие́м я́ свяще́нник, ку́му или́ ино́му держа́щу созади́ венцы́, обраща́ет я́ко о́бразом кру́га. И пое́т свяще́нник, или́ лю́дие, настоя́щия тропари́:

Глас 5: И са́ие, лику́й: Де́ва име́ во чре́ве и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Глас 7: С вяти́и му́ченицы, до́бре страда́льчествовавшии и венча́вшиися, моли́теся ко Го́споду, поми́ловатися душа́м на́шим.

С ла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, апо́столов похвало́, му́чеников ра́дование, и́хже про́поведь: Тро́ица Единосу́щная.

Та́же свяще́нник, взем венцы́ му́жа и жены́, осеня́ет о́ными брачу́ющихся.

И а́бие диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Б о́же, Бо́же наш, прише́дый в Ка́ну Галиле́йскую и та́мошний брак благослови́вый, благослови́ и рабы́ Твоя́ сия́, Твои́м Про́мыслом ко обще́нию бра́ка сочета́вшияся: благослови́ их вхо́ды и исхо́ды, умно́жи во благи́х живо́т их, восприими́ венцы́ их в Ца́рствии Твое́м, нескве́рны, и непоро́чны, и ненаве́тны соблюда́яй, во ве́ки веко́в.

Свяще́нник: М ир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Г лавы́ ва́ша Го́сподеви приклони́те.

Лик: Т ебе́, Го́споди.

И благословля́ет я́ свяще́нник, глаго́ля:

О те́ц, Сы́н, и Святы́й Дух, Всесвята́я, и Единосу́щная, и Живонача́льная Тро́ица, еди́но Божество́ и Ца́рство, да благослови́т вас, и да пода́ст вам долгожи́тие, преспе́яние живота́ и ве́ры, и да испо́лнит вас всех су́щих на земли́ благи́х, да сподо́бит вас и обеща́нных благ восприя́тия, моли́твами Святы́я Богоро́дицы, и всех святы́х. А ми́нь.

Диа́кон: П рему́дрость.

Свяще́нник: П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Лик: Ч естне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Свяще́нник: С ла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Лик: Сла́ва, и ны́не: Г о́споди, поми́луй, три́жды. Б лагослови́.

И́ же в Ка́не Галиле́йстей прише́ствием Свои́м че́стен брак показа́вый, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, святы́х боговенча́нных царе́й и равноапо́столов Константи́на и Еле́ны, свята́го великому́ченика Проко́пия и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко благ и Человеколю́бец.

И пою́т многоле́тие, и поздравля́ют друг дру́га.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *